سلامت روان ضامن اصلی در بهبود روابط بین فردی، کنترل هیجانات و مدیریت تصمیم گیری هاست

حامد رضایی، مدیرکل بهزیستی استان در همایش بزرگداشت هفته سلامت روان که با حضور مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل، دانشگاهیان، اساتید برجسته و مشاوران و مددکاران برگزار شد گفت: مشاورانی که با جان و دل در خدمت جامعه هدف و افرادی هستند و در این مورد به عنوان یاریگرانی قوی، دلسوز و راهگشا در حل و فصل مشکلات و مسایل مردم قدم های استوار و موثری بر می دارند.

مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به انتخاب شعارسال" اهمیت سلامت روان در محیط های کاری" و لزوم برگزاری کارگاه ها و نشست های تخصصی در این زمینه گفت:مساله بسیار مهمی که امروز با آن مواجه هستیم بحث توجه ویژه به حوزه کودک و نوجوان و ارائه راه حل های مناسب و مفید در سلامت روان می باشد که مورد غفلت و کوتاهی قرار گرفته است.

رضایی خاطر نشان ساخت: گاهی در مواجهه با برخی از خانواده ها مشاهده می کنیم که بعضاً دانش ارتباط با کودکان اگر برقرار شود دیگر چندان موردی باقی نمی ماند در صورتی که این مهم نیازمند فراگیری مهارت های ارتباطی موثر و ارتباطات هدفمند برای رسیدگی به نیازها و درخواست های فرزندانمان هست.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه کودکان و فرزندانمان همچنان از رسیدن به بلوغ فکری مناسب فاصله دارند و از سوی دیگر بدلیل محدودیت های رابطه ای، همواره نیازمند همراهی والدین و سایر دست اندرکاران  در مسایل تربیتی هستند.

او اضافه کرد: مسئله اساسی در حال حاضر رابط بین والد و فرزند به بحث جدی تبدیل شده است که با توجه تغییرات و شرایط اجتماعی این رابطه ها بعضاً در سکوت  محض باقی می مانند و فرزندان مجبورند در مواجهه با طرح سوالات و نیازهای خود به دیگران و یا همسالان متوسل شوند که در این مورد هم ممکن است بسیاری از مشکلات و گرفتاری ها ناخواسته متوجه آینده فرزندان واقع شود.

این مسئول تصریح کرد: امسال هم با توجه به انتخاب شعار هفته سلامت روان که جهت گیری های ما را تعیین می کند نیازمند نگرش های متفاوت و توجه نمودن به مباحث، مشکلات و آسیب های مرتبط با محیط های کار هستیم که این امر هم نیازمند توجه همگانی، مطالبه گیری قوی  و عزم و اراده تمامی دست اندرکاران و مسئولان در دستگاه های اداری دارد تا محیط های کاری را هم از خطرات و مشکلات مبتلابه آن مصون و ایمن سازی کنیم.

وی ادامه داد: در سال گذشته شاهد برگزاری بیش از ۱۵ برنامه مرتبط با موضوع، انجام مشاوره و راهنمایی تلفنی از طریق خط ۱۴۸۰ با بیش از ۲۸ هزار تماس، انجام بیش از ۴۰ هزار مراجعه در حوزه مشاوره های دولتی و غیر دولتی، آموزش های پیش از ازدواج، آموزش های خانواده محور و سایر مباحث دیگر بودیم که نشان از عزم، اراده، تلاش و پشتکار تمامی شرکای اجتماعی دارد.

گفتنی است در پایان این مراسم از تعدادی از مراکز مشاوره فعال در سطح استان با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.

کد خبر 119506

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد